• سخنان حکیمانه    :   زندگی را طی کن    آنگاه که بر بلند ترین قله هایش رسیدی  لبخند خودت را نثار تمام سنگ ریزه هایی کن  که پایت را خراشیدند...!!!  
  • چاقی و طب سنتی

    چای سبز

    اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید،
    باید برای مصرف آن در طول روز برنامه‌ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید. بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می‌برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی‌آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.
    ذکر شده و تنها با نوشیدن چای سبز می‌توانند اضافه وزن خود را آن هم به شکل کاملا محسوس درمان کنند، سخت در اشتباهند.
    چای سبز به تنهایی کافی نیست
    بسیاری از مردم تصور می‌کنند تنها با نوشیدن چای گیاهی در طول روز می‌توانند به هدف بزرگی مثل کاهش وزن دسترسی پیدا کنند. در حالی که این دیدگاه به هیچ وجه صحیح نیست. نوشیدن چای گیاهی در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت‌های بدنی و ورزش می‌تواند روند لاغری را سرعت ببخشد و با بهبود سوخت‌وساز بدن میزان کاهش وزن را در طول هفته قابل ملاحظه کند، بنابراین افرادی که تصور می‌کنند بدون رعایت هیچ یک از نکات
    از پرخوری‌های عصبی پیشگیری کنید
    یکی دیگر از خاصیت‌های چای سبز خاصیت آرامش‌بخشی آن است که به پیشگیری از پرخوری‌های عصبی که منجر به اضافه وزن و در ‌‌نهایت چاقی می‌شود، کمک می‌کند. افراد زیادی وجود دارند که به محض دریافت فشار عصبی، استرس یا تنش‌های ناشی از کار روزانه مشغول به خوردن می‌شوند و به ریزه‌خواری روی می‌آورند که این مسئله به مرور به عادت آن‌ها تبدیل می‌شود. برای پیشگیری از بروز این عادت نامناسب یا درمان آن، می‌توان از چای سبز استفاده کرد. نوشیدن این چای به شما کمک می‌کند تا از خاصیت آرامش‌بخشی این گیاه دارویی برای تقویت سیستم عصبی خود استفاده کنید و به این ترتیب مانع بروز اشتهای کاذب ناشی از استرس‌ها یا تنش‌های روزمره شوید.
    چای سبز؛ چای چربی سوز طبیعی
    افرادی که عادت به نوشیدن چای سبز دارند با کمک این نوشیدنی گیاهی به افزایش سوخت و ساز بدنشان کمک می‌کنند. در حقیقت چای سبز به دلیل داشتن ماده‌ای به نام «پلی‌فنول» می‌تواند به افزایش حرارت درونی بدن کمک کرده و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول‌های چربی را افزایش دهد و تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند چاقی افراد داشته باشد. به شرطی که افراد چاق یا دارای اضافه وزن در روند رژیم غذایی خود و مقدار کالری روزانه‌ای که دریافت می‌کنند نیز تجدیدنظر کنند. اینگونه نیست که ما هر میزان کالری که دوست داریم به بدن برسانیم و توقع داشته باشیم با نوشیدن یک تا ۲ لیوان چای سبز در روز لاغر شویم و کالری بسوزانیم.
    چند لیوان چای بنوشید
    اگر برای افزایش سوخت‌وساز بدن قصد دارید چای سبز را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، باید توجه داشته باشید نوشیدن ۳ تا ۴ لیوان چای سبز در طول روز می‌تواند به این موضوع کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می‌تواند میزان کالری‌سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک‌پذیری پایانه‌های عصبی روبه‌رو می‌شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت‌های بدن مواجه می‌ شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید.
    پیشگیری از چاقی ناشی از افزایش سن
    افرادی که در آستانه می‌انسالی با بالارفتن سن دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند نیز می‌توانند از چای سبز برای پیشگیری از این بحران کمک بگیرند. به شرط آنکه مصرف روزانه چای سبز را از ۳۰ سالگی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. چای سبز علاوه بر آنکه به کندی روند پیری سلول‌ها در اندام‌های مختلف بدن کمک می‌کند به این افراد کمک می‌کند تا در می‌انسالی حداقل افزایش وزن را تجربه کنند، زیرا چای سبز به آن‌ها کمک می‌کند کمترین میزان ذخیره چربی و مواد زائد را در طول‌ سال‌های جوانی و می‌انسالی در بدن داشته باشند.
    قرص چای یا چای سبز؟
    تبلیغات زیادی درباره لاغری سریع با قرص یا کپسول چای سبز در سایت‌های اینترنتی و برخی از مراکز فروش گیاهان دارویی دیده می‌شود که به مردم وعده می‌دهند با قرص‌های چای سبز می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی وزن کم کنند. این قرص‌ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند، دقیقا‌‌ همان خاصیت چای سبز را دارند و می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و روند جذب چربی‌ها را در بدن کاهش دهند. مصرف این قرص‌ها نیز مانند چای سبز باید بر اساس قاعده باشد، زیرا زیاده‌روی در مصرف این قرص با وجود آنکه گیاهی و طبیعی است می‌تواند‌‌ همان عوارض چای سبز را داشته باشد.
    عوارض احتمالی چای سبز را بشناسید
    افزایش بیش از حد دمنــوش چــای سبـــز، کپسول‌ها و قرص‌هایی که از این گیاه دارویی وجــود دارد، عوارض جانبی متعددی را به همراه دارد. سوء مصرف این گیاه دارویی ممکن است عوارضی مانند سردرد، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، اسهال و تهوع را به همراه داشته باشد که با اصلاح شیوه مصرف به مرور مرتفع می‌شود. اما از طرفی افزایش فشار خون، تغییرات خلقی و تحریک‌پذیری، بی‌قراری و نامنظم شدن ضربان قلب نیز از جمله عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه این گیاه دارویی در طول روز است که باید بلافاصله پس از مشاهده آن برای بررسی و پیشگیری از شدت آن با متخصص یا پزشک مشورت شود.
    این نکته را جدی بگیرید
    افرادی که به نوشیدن چای سبز یا دیگر فرآورده‌های این گیاه عادت دارند به این معنی که برای بهره‌مندی از خواص درمانی این گیاه دارویی به منظور پیشگیری از اضافه وزن روزانه از این گیاه مصرف می‌کنند ممکن است در صورت عدم مصرف این گیاه دارویی با عوارضی مانند سردرد، عصبانیت یا افزایش میزان تحریک پذیری رو به رو شوند، بنابراین توصیه شده که برای مصرف هدفمند از این گیاه دارویی با قصد درمان بهتر است با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت شود. علاوه بر این، تجویز این گیاه به هر صورتی برای خانم‌های باردار، مادران شیرده و کودکان و نوجوانان پیش از سن بلوغ توصیه نشده است.
    با خواص دیگر چای سبز آشنا شوید
    افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت‌وساز بدنشان از چای سبز استفاده می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می‌توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه‌های بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی- استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند. علاوه بر این، در تحقیقات مختلف به این نکته اشاره شده که مصرف چای سبز می‌تواند تاثیر بسیار چشم‌گیری در کاهش بیماری‌های قلبی-عروقی، پیشگیری از بروز سرطان‌هایی مانند سرطان کولون و تخفیف علائم و نشانه‌های افسردگی داشته باشد.

    مصرف آب به كاهش وزن كمك می كند
    دكتر زهرا عبداللهی، سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد بهتر است تا حد امكان به جای هر نوشیدنی دیگر، آب سالم و پاكیزه نوشیده و روزانه به مقدار كافی یعنی 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.

    دكتر زهرا عبداللهی افزود: مصرف آب به کاهش وزن کمک می کند، افراد اگر گرسنه هستند سعی کنند شکمشان را با آب پر کنند زیرا آب حاوی هیچ میزان کالری یا چربی نیست و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند همچنین یک لیوان آب متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می دهد.

    وی تصریح كرد: از آنجا که همه عملیات های بدن به آب نیاز دارند، بدیهی است که وقتی کم آب بخورید همه چیز در بدنتان کندتر پیش می رود آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه خود کالری سوزی می کند.این متخصص تغذیه ادامه داد: خطرات كم آبی بدن بسیار جدی است و می تواند باعث ایجاد یبوست، اختلالات عصبی، دردهای مفصلی و حتی مرگ شود كه می توان با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری كرد.
    وی تأكید كرد: نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای جایگزین خوبی برای آب نیست زیرا ادرارآور بوده و باعث دفع آب بدن نیز می شود.گفتنی است، آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف، نرمه استخوان و مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد، است وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطکاک کمتری دراطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.
    با زنجبیل كالری بسوزانید
    كارآمدترین آنها شیوه‌ای است كه با تمركز بر رژیم غذایی و اصلاح برنامه غذایی، به افراد توصیه می‌كنند با انجام حركات ورزشی در مدت زمان مشخصی به كاهش وزن خود كمك كنند. این شیوه كه توسط بسیاری از مكاتب درمانی به مراجعان توصیه می‌شود، مصرف گیاهان دارویی، سبزی‌ها و خوراكی‌های طبیعی را در رژیم غذایی سه‌گانه مهم‌ترین عامل برای كنترل وزن و پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن می‌دانند.
    چربی‌سوز طبیعی بخورید
    گنجاندن زنجبیل و سیر در برنامه غذایی یكی از بهترین روش‌ها برای كاهش وزن است. این گیاه دارویی به‌دلیل خاصیت چربی‌سوزی كه دارد، اگر همزمان با مصرف غذا مصرف شود می‌تواند به چربی‌سوزی و كنترل افزایش وزن پرداخته و حتی در مواردی به كاهش وزن نیز كمك كند. برای مصرف این گیاه می‌توانید از پودر گیاه خشك‌شده زنجبیل در ماست یا غذا استفاده كنید یا این سبزی را به‌صورت تازه تفت داده و با كمك آن غذاهای خود را طبخ كنید. این گیاه به‌دلیل داشتن ماده‌ای اسیدی در بافت خود آنزیم‌های معده را تحریك كرده و موجب افزایش سوخت‌وساز و متابولیسم بدن می‌شود.
    با زنجبیل كالری بسوزانید
    همه افرادی كه به كاهش وزن اهمیت می‌دهند با كالری آشنا هستند و می‌دانند كه سوزاندن كالری‌های اضافه در بدن یكی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به وزن ایده‌آل است. زنجبیل به‌دلیل خواصی كه دارد، موجب تقویت حركات حلقوی ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شود و به این ترتیب شرایط بهتری را برای هضم و جذب موادغذایی در دستگاه گوارش به‌وجود می‌آورد، ضمن آن‌كه موجب افزایش سوخت‌و‌ساز چربی‌ها و كالری‌های اضافه در بدن می‌شود.
    كنترل چاقی درونی با گیاه‌درمانی
    مصرف زنجبیل به‌صورت پودر شده یا رنده شده گیاه تازه آن به همراه مواد‌غذایی تاثیر زیادی در كاهش جذب كلسترول خون و سطح كلسترول كبد دارد. مصرف این گیاه دارویی موجب از بین رفتن كلسترول در جریان گردش خون شده و در نهایت موجب دفع آنها از بدن می‌شود. بنابراین گنجاندن این گیاه دارویی در برنامه غذایی به انسان كمك می‌كند تا به تعدیل و كنترل میزان چربی دریافتی در بدن بپردازد و از جذب چربی‌های اضافی درون اندام‌ها و بافت‌ها نیز پیشگیری كند.

    مطالب مرتبط :

    سرطان به معنای مرگ نیست

    دانلود Junqueira’s Basic Histology pictures مطلب کامل

    دانلود لام های آزمایشگاه بافت

    دانلود   با تشکر از دکتر طوافی مطلب کامل

    اطلس آناتومی نتر 2014 ویرایش6

    دانلود  Atlas of Human Anatomy, Sixth Edition- Frank H. Netter, M.D             مطلب کامل

    اطلس آناتومی نتر 2014 ویرایش6

    Gametogenesis First week of development Second week of development Third week of development Third to eighth week Third month to birth fetal membranfs and placenta skeletal system Muscular system Body cavities cardiovascuiar system respiratory system digestive system urogenital system... مطلب کامل

    اطلس جنین شناسی لارسن Essential Human Embryology Larsen

    دانلود                   مطلب کامل

    اطلس جنین شناسی لارسن Essential Human Embryology Larsen

    دانلود               مطلب کامل

    Netters atlas of human neuro science

    دانلود     مطلب کامل

    Ross Histology A Text and Atlas 2011

    دانلود       مطلب کامل

    اطلس آناتومی Williams

    دانلود راهنما درمورد عدم نمایش محتوای این فایل:برای حل این مشکل روی فایل راست کلیک کنید و گزینه ی prperties را انتخاب کنید و اگر دکمه ی  unlock را دیدید کلیک کنید و سپس ok کنید.... مطلب کامل

    اطلس بافت شناسی Thieme

    دانلود مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    کلیه ی حقوق این سایت مربوط به گروه آناتومی دانشکده پزشکی علی ابن ابیطالب یزد میباشد.

    مدیر گروه آناتومی : دکتر فاطمه پیغمبری

    طراح سایت : سید محمد امین هاشمی پور

    مدیریت محتوایی سایت: امیرحسین اشرف

    ویرایش سایت: محمد مهدی جارچی یزدی

    تمام حقوق این سایت برای © 2018 سایت گروه علوم تشریح دانشکده پزشکی علی ابن ابیطالب یزد. محفوظ است. طراحی توسط:سید محمد امین هاشمی پور